PREZILIMPIA – a prezentációs tehetségkutató

Versenyfelhívás 2023

A verseny, ahol bemutathatod és fejlesztheted nyilvános beszéd-készségedet

Itt csak az előadás számít – mi a témát adjuk, a konkrét tartalmat és formát Te határozod meg! Bizonyítsd be 8 perc alatt, hogy szövegelésben Te vagy a legjobb!

Ha eddig is…

érezted, hogy hív a színpad,
kivágtad magad, ha dumálni kellett,
tudtad, hogy az előadói készség az élet minden területén előnyt jelent,

akkor itt az idő, hogy kipróbáld magad élesben!

A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara és az SZTE Junior Akadémia együttműködésben a szegedi Ezabeszéd Toastmasters Retorika Klubbal és a Phillip Morris Magyarország közreműködésével megrendezi az SZTE-PREZILIMPIA versenyt.
A PREZILIMPIA egy fantasztikus lehetőség, ahol egyetemi hallgatók mérik össze prezentációs készségüket.

A versenyen az SZTE karairól delegált hallgatók vehetnek részt, a kari forduló minden megkezdett 10 számú indulója közül 1 fő.

A verseny döntőjébe a Prezilimpia hagyományait követve a magyarországi gazdasági felsőoktatásban tanuló nem SZTE-s hallgatók közül a legjobbak on-line verseny keretében is bejuthatnak.

Az on-line verseny kiírása lent olvasható.

A versenyen bemutatandó egy, a témakiírásnak megfelelő, minimum 6 perc, maximum 8 perc hosszú prezentáció magyar vagy angol nyelven.

Téma: Tudatos fogyasztás – ártalomcsökkentés – fenntarthatóság
Konkrét tartalom: szabadon választott
Nyelv: magyar vagy angol
Időtartam: minimum 6, maximum 8 perc
Technika: Diasor nem kötelező, bemutatható MS Power Point vagy Prezi formátum

Díjazás (nettó összeg)
Első helyezett: 150.000 HUF
Második helyezett: 125.000 HUF
Harmadik helyezett: 100.000 HUF

SZTE hallgatóknak:
Jelentkezés a tanulmányaidnak megfelelő Karon. Az SZTE karai belső válogatóverseny után a jelentkezők arányában juttatják a legjobbakat a döntőbe.

Nem SZTE-s hallgatóknak:
On-line verseny alapján a szegedi döntőbe meghívást kapnak a nem SZTE hallgató helyezettek. A válogatásra küldj egy videót hogy meggyőzd a zsűrit arról, hogy a legjobbak között a helyed!

A videón bemutatandó a prezentációd olyan módon, hogy a beszélő arca a videó teljes terjedelmében látható legyen. A használt diák, megjelenítése tetszőleges módon történhet.

Jelentkezés az itt található jelentkezési lap és azon a videó megtekintésére alkalmas link együttes beküldésével lehetséges.

A verseny döntőjében a zsűri által bejuttatott versenyzők élő prezentációt tartanak. A végső sorrendet a döntő zsűrije határozza meg.

A döntőbe jutott versenyzők külön díjakért önkéntes jelentkezés alapján a hagyományos „Prezentációs karaoke” versenyszámban is megmérettethetik magukat.

A versenyszám lényege, hogy előzetes felkészülés nélkül a versenyzőknek 2 perc áll rendelkezésükre, hogy folyamatosan beszéljenek a kivetítőn megjelenő – a szervezők által összeállított – diasorról. A diák (amelyek lehetnek képek, ábrák, rajzok, diagramok stb.) között az összefüggés a versenyző számára nem ismert, azok automatikusan, 15 másodpercenként követik egymást. Ebben a számban a jelöltek rögtönzőképességét tesszük próbára.

Prezentációs karaoke versenyszám díjazása (nettó összeg)
Első helyezett: 40.000 HUF
Második helyezett: 30.000 HUF
Harmadik helyezett: 20.000 HUF

Interaktív előadók díjazása (nettó összeg)

Vond be az résztvevőket az előadásba és kérj tőlük közvetlen visszajelzést a Vivicon segítségével. Mutasd meg, hogy nem csak jól kommunikálsz, de a közönséget is aktivizálni tudod interaktív diák segítségével. További részletek: www.vivicon.eu/prezilimpia

Első helyezett: 30.000 HUF
Második helyezett: 20.000 HUF

A részletes versenyszabályzatok itt olvashatóak.

Hogy miért éri meg elindulni?

Ez egy nagyon jó lehetőség, hogy fejleszd előadói készségedet, amelyre az élet szinte minden területén szükséged lesz. Ha bejutsz a döntőbe, akár az SZTE kari selejtezőből, akár az on-line válogatón, élőben próbálhatod ki magad, ráadásul profi felkészítést kapsz, mentor segítségével igazán lehengerlő beszédet tarthatsz, élőben.

A projekt partnere a világ legnagyobb, professzionális nyilvános beszéd és vezetői készség fejlesztő szervezetének (Toastmasters International) szegedi klubja. A Toastmasters International a világ 141 országban, 14.600 klubban több mint 352.000 taggal segíti és fejleszti a nyilvános beszédet és előadói készséget.

Kerülj a legjobbak közé, Te most részese lehetsz ennek az élménynek és megtapasztalhatod, milyen egy profi közegben felkészülni!

Határidők

A döntő időpontja: 2023. május 10.

A videók beküldési határideje: 2023. április 21. 24:00 óra

Jelentkezés módja nem SZTE hallgatóknak: a jelentkezési lapot kitöltve és abban a videó megtekintésére alkalmas linket e-mailben elküldve.

További információ: prezilimpia@eco.u-szeged.hu

Gondolatébresztő

„Tudatos fogyasztás – ártalomcsökkentés – fenntarthatóság”

Tudatos fogyasztás, ártalomcsökkentés, fenntarthatóság. Olyan viselkedési minták a gazdálkodó szervezetek és egyének számára, amelyek biztosítják tartós és kiegyensúlyozott létezésüket, boldogulásukat, hogy a lehető legkisebb káros hatást gyakoroljanak másokra és a környezetre.

Napjainkban szinte minden e téma körül forog, mindenki erről beszél. A vállalatok számtalan csatornán keresztül kommunikálják mit, mikor és hogyan tettek annak érdekében, hogy megfeleljenek a közösség elvárásainak ezeken a területeken. Beszámolnak eredményeikről, terveikről, céljaikról. Ezzel a feladattal megbízott munkacsoportok dolgoznak, hogy lehetséges megoldásokat kínáljanak a sürgős társadalmi kihívásokra, amelyek egy vállalat szempontjából több területet érintenek, legyen szó termékről, működésről, vállalatirányításról vagy a környezetről.

Ugyanakkor mi a helyzet a másik oldalon a fogyasztókkal? Tisztában vannak-e azzal, hogy milyen hatást gyakorolnak saját magukra és környezetükre mindennapi tevékenységeikkel, szokásaikkal? Tudják-e például, mennyi a megfelelő napi folyadékbevitel, vagy milyen hatással van az emberi szervezetre az alvás hiánya? Ismert-e előttük, hogy elsősorban az égés és az égés során keletkező füstben lévő káros anyagok okozzák a dohányzással kapcsolatos megbetegedéseket?

Vajon mit tehet egy vállalat annak érdekében, hogy ne csak önmagát, hanem vevőit is cselekvésre ösztönözze? Egyedül a cégek felelőssége, hogy a fogyasztókat – a saját magukat és a környezetet érő ártalmak csökkentése érdekében – tudatosabb vásárlásra ösztönözzék? Vagy egyéni felelősség is hárul ránk és bölcsen és felelősen kell meghoznunk a vásárlási döntéseket? Elvártható-e a megfelelő informáltság vagy a valótlan adatok kiszűrésének képessége a fogyasztóktól?

Sok a kérdés és többféle vélemény hallható.