Versenyfelhívás 2023
A verseny, ahol bemutathatod és fejlesztheted nyilvános beszéd-készségedet
Itt csak az előadás számít – mi a témát adjuk, a konkrét tartalmat és formát Te határozod meg! Bizonyítsd be 8 perc alatt, hogy szövegelésben Te vagy a legjobb!
Ha eddig is…
… érezted, hogy hív a színpad,
… kivágtad magad, ha dumálni kellett,
… tudtad, hogy az előadói készség az élet minden területén előnyt jelent,
…akkor itt az idő, hogy kipróbáld magad élesben!
A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara és az SZTE Junior Akadémia együttműködésben a szegedi Ezabeszéd Toastmasters Retorika Klubbal és a Phillip Morris Magyarország közreműködésével megrendezi az SZTE-PREZILIMPIA versenyt.
A PREZILIMPIA egy fantasztikus lehetőség, ahol egyetemi hallgatók mérik össze prezentációs készségüket.
A versenyen az SZTE karairól delegált hallgatók vehetnek részt, a kari forduló minden megkezdett 10 számú indulója közül 1 fő.
A verseny döntőjébe a Prezilimpia hagyományait követve a magyarországi gazdasági felsőoktatásban tanuló nem SZTE-s hallgatók közül a legjobbak on-line verseny keretében is bejuthatnak.
Az on-line verseny kiírása lent olvasható.
A versenyen bemutatandó egy, a témakiírásnak megfelelő, minimum 6 perc, maximum 8 perc hosszú prezentáció magyar vagy angol nyelven.
Téma: Tudatos fogyasztás – ártalomcsökkentés – fenntarthatóság
Konkrét tartalom: szabadon választott
Nyelv: magyar vagy angol
Időtartam: minimum 6, maximum 8 perc
Technika: Diasor nem kötelező, bemutatható MS Power Point vagy Prezi formátum
Díjazás (nettó összeg)
Első helyezett: 150.000 HUF
Második helyezett: 125.000 HUF
Harmadik helyezett: 100.000 HUF
SZTE hallgatóknak:
Jelentkezés a tanulmányaidnak megfelelő Karon. Az SZTE karai belső válogatóverseny után a jelentkezők arányában juttatják a legjobbakat a döntőbe.
Nem SZTE-s hallgatóknak:
On-line verseny alapján a szegedi döntőbe meghívást kapnak a nem SZTE hallgató helyezettek. A válogatásra küldj egy videót hogy meggyőzd a zsűrit arról, hogy a legjobbak között a helyed!
A videón bemutatandó a prezentációd olyan módon, hogy a beszélő arca a videó teljes terjedelmében látható legyen. A használt diák, megjelenítése tetszőleges módon történhet.
Jelentkezés az itt található jelentkezési lap és azon a videó megtekintésére alkalmas link együttes beküldésével lehetséges.
A verseny döntőjében a zsűri által bejuttatott versenyzők élő prezentációt tartanak. A végső sorrendet a döntő zsűrije határozza meg.
A döntőbe jutott versenyzők külön díjakért önkéntes jelentkezés alapján a hagyományos „Prezentációs karaoke” versenyszámban is megmérettethetik magukat.
A versenyszám lényege, hogy előzetes felkészülés nélkül a versenyzőknek 2 perc áll rendelkezésükre, hogy folyamatosan beszéljenek a kivetítőn megjelenő – a szervezők által összeállított – diasorról. A diák (amelyek lehetnek képek, ábrák, rajzok, diagramok stb.) között az összefüggés a versenyző számára nem ismert, azok automatikusan, 15 másodpercenként követik egymást. Ebben a számban a jelöltek rögtönzőképességét tesszük próbára.
Prezentációs karaoke versenyszám díjazása (nettó összeg)
Első helyezett: 40.000 HUF
Második helyezett: 30.000 HUF
Harmadik helyezett: 20.000 HUF
Interaktív előadók díjazása (nettó összeg)
Vond be az résztvevőket az előadásba és kérj tőlük közvetlen visszajelzést a Vivicon segítségével. Mutasd meg, hogy nem csak jól kommunikálsz, de a közönséget is aktivizálni tudod interaktív diák segítségével. További részletek: www.vivicon.eu/prezilimpia
Első helyezett: 30.000 HUF
Második helyezett: 20.000 HUF
A részletes versenyszabályzatok itt olvashatóak.
Hogy miért éri meg elindulni?
Ez egy nagyon jó lehetőség, hogy fejleszd előadói készségedet, amelyre az élet szinte minden területén szükséged lesz. Ha bejutsz a döntőbe, akár az SZTE kari selejtezőből, akár az on-line válogatón, élőben próbálhatod ki magad, ráadásul profi felkészítést kapsz, mentor segítségével igazán lehengerlő beszédet tarthatsz, élőben.
A projekt partnere a világ legnagyobb, professzionális nyilvános beszéd és vezetői készség fejlesztő szervezetének (Toastmasters International) szegedi klubja. A Toastmasters International a világ 141 országban, 14.600 klubban több mint 352.000 taggal segíti és fejleszti a nyilvános beszédet és előadói készséget.
Kerülj a legjobbak közé, Te most részese lehetsz ennek az élménynek és megtapasztalhatod, milyen egy profi közegben felkészülni!
Határidők
A döntő időpontja: 2023. május 10.
A videók beküldési határideje: 2023. április 21. 24:00 óra
Jelentkezés módja nem SZTE hallgatóknak: a jelentkezési lapot kitöltve és abban a videó megtekintésére alkalmas linket e-mailben elküldve.
További információ: prezilimpia@eco.u-szeged.hu
Gondolatébresztő
„Tudatos fogyasztás – ártalomcsökkentés – fenntarthatóság”
Tudatos fogyasztás, ártalomcsökkentés, fenntarthatóság. Olyan viselkedési minták a gazdálkodó szervezetek és egyének számára, amelyek biztosítják tartós és kiegyensúlyozott létezésüket, boldogulásukat, hogy a lehető legkisebb káros hatást gyakoroljanak másokra és a környezetre.
Napjainkban szinte minden e téma körül forog, mindenki erről beszél. A vállalatok számtalan csatornán keresztül kommunikálják mit, mikor és hogyan tettek annak érdekében, hogy megfeleljenek a közösség elvárásainak ezeken a területeken. Beszámolnak eredményeikről, terveikről, céljaikról. Ezzel a feladattal megbízott munkacsoportok dolgoznak, hogy lehetséges megoldásokat kínáljanak a sürgős társadalmi kihívásokra, amelyek egy vállalat szempontjából több területet érintenek, legyen szó termékről, működésről, vállalatirányításról vagy a környezetről.
Ugyanakkor mi a helyzet a másik oldalon a fogyasztókkal? Tisztában vannak-e azzal, hogy milyen hatást gyakorolnak saját magukra és környezetükre mindennapi tevékenységeikkel, szokásaikkal? Tudják-e például, mennyi a megfelelő napi folyadékbevitel, vagy milyen hatással van az emberi szervezetre az alvás hiánya? Ismert-e előttük, hogy elsősorban az égés és az égés során keletkező füstben lévő káros anyagok okozzák a dohányzással kapcsolatos megbetegedéseket?
Vajon mit tehet egy vállalat annak érdekében, hogy ne csak önmagát, hanem vevőit is cselekvésre ösztönözze? Egyedül a cégek felelőssége, hogy a fogyasztókat – a saját magukat és a környezetet érő ártalmak csökkentése érdekében – tudatosabb vásárlásra ösztönözzék? Vagy egyéni felelősség is hárul ránk és bölcsen és felelősen kell meghoznunk a vásárlási döntéseket? Elvártható-e a megfelelő informáltság vagy a valótlan adatok kiszűrésének képessége a fogyasztóktól?
Sok a kérdés és többféle vélemény hallható.