Versenyzőknek

Versenyfelhívás

A verseny, ahol bemutathatod és fejlesztheted nyilvános beszéd-készségedet, idén pénzügyi témakörében

Itt csak az előadás számít – mi a témát adjuk, a konkrét tartalmat és formát Te határozod meg! Bizonyítsd be 8 perc alatt, hogy szövegelésben Te vagy a legjobb! Küldj egy videót és ha meggyőzöd a zsűrit arról, hogy a legjobbak között a helyed, bejutsz az országos döntőbe, ahol profi mentor segítségével igazán lehengerlő beszédet tarthatsz, amit online követhetnek élőben. Mondd el mindenkinek, mit gondolsz a pénzügyekről!

Ha eddig is…

érezted, hogy hív a színpad,
kivágtad magad, ha dumálni kellett,
tudtad, hogy az előadói készség az élet minden területén előnyt jelent,
… kihívást jelentett, hogy az online térben kifejezd magad …

akkor itt az idő, hogy kipróbáld magad élesben!

A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara, az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért és a szegedi Ezabeszéd Toastmasters Retorika Klub 2021 tavaszán online formában megrendezi a 2020. tavaszán elmaradt magyarországi PREZILIMPIA versenyt. A PREZILIMPIA egy fantasztikus lehetőség, ahol egyetemi hallgatók mérik össze prezentációs készségüket, most kivételesen az online térben.

Téma: Modern pénzügyek, pénzügyi tudatosság
Konkrét tartalom: szabadon választott
Nyelv: magyar vagy angol
Időtartam: minimum 6, maximum 8 perc
Technika: Beküldendő egy olyan videó linkje, amelyet a zsűri értékelés céljából megtekinthet.
Díjazás az OTP Bank támogatásával (nettó összeg)
Első helyezett: 55.000 HUF
Második helyezett: 50.000 HUF
Harmadik helyezett: 45.000 HUF
Negyedik helyezett: 40.000 HUF
Ötödik helyezett: 35.000 HUF

A verseny döntőjében a zsűri által bejuttatott versenyzők élő on-line prezentációt tartanak. A végső sorrendet az esemény közönségének szavazatai határozzák meg.

A részletes versenyszabályzat itt olvasható.

Hogy miért éri meg elindulni?

Ez egy nagyon jó lehetőség, hogy fejleszd előadói készségedet, amelyre az élet szinte minden területén szükséged lesz. Ha bejutsz a döntőbe, az online térben, élőben próbálhatod ki magad, ráadásul profi felkészítést kapsz.

A projekt partnere a világ legnagyobb, professzionális nyilvános beszéd és vezetői készség fejlesztő szervezetének (Toastmasters International) szegedi klubja. A Toastmasters International a világ 141 országban, 14.600 klubban több mint 352.000 taggal segíti és fejleszti a nyilvános beszédet és előadói készséget.

Kerülj a legjobbak közé, Te most részese lehetsz ennek az élménynek és megtapasztalhatod, milyen egy profi közegben felkészülni!

Határidők

A videók beküldési határideje: 2021. április 12. 24.00 óra

Az on-line döntő időpontja: 2021. május 5. 14.00 óra

Jelentkezés módja: a jelentkezési lap kitöltésével és e-mailben elküldésével

További információ: prezilimpia@eco.u-szeged.hu

Gondolatébresztő

„Modern pénzügyek, pénzügyi tudatosság”

A digitalizáció térhódítása a pénzügyi szektorban is megállíthatatlan. Már szinte senkinek sem ismeretlen fogalom a digitális bankolás, ez a mindennapjaink részévé vált. A digitális megoldások fejlesztésével növekszik az ügyfélélmény, stabilabbá válik a banki folyamatok működése, és gyorsabb lesz a kiszolgálás. A minket körülvevő okos eszközökkel a felhasználási lehetőségek száma szinte végtelen, elég csak arra gondolni, hogy már bankkártya sem kell a fizetéshez, elég csak a mobilunkat a terminálhoz érinteni. Vagy telefonunkkal a kezünkben egy utalás elindítása sem jelent problémát, legyünk bárhol.

De ebben a megváltozott világban szükség lesz-e egyáltalán bankfiókokra? A változó ügyfélszokások és igények átalakítják a banki környezetet is, amely folyamatos megújulással tudja csak felvenni a versenyt. Ha nem járunk bankfiókba, a kapcsolattartás, a személyes tanácsadás szerepét is egyre inkább átveszi a digitális térben történő értékesítés.

A technika fejlődésével továbbá új startup, fintech cégek jelennek meg a pénzügyi piacon is, amelyek kihívást jelentenek a piac meglévő szereplőinek. Hozzáférést biztosíthatunk másoknak a bankszámlánk információihoz, alternatív módokon tudunk pénzt küldeni, hogy csak néhány dolgot említsünk.

De azzal, hogy sokkal több információ és sokkal gyorsabban áll rendelkezésünkre, pénzügyileg tudatosabbak is leszünk? Vajon jobban tervezzük meg pénzügyeinket, gondolva a jövőre? Többet törődünk a pénzügyeink biztonságával?

Ezek a kérdések szinte minden embert érintenek valamilyen formában, és megválaszolásuk legalább annyira nehéz, mint amennyire aktuális!

Mentori tanácsok

Tasnádi Dávid

Mit javasolsz a Prezilimpiára jelentkezőknek?

„Minden jelentkezőnek azt javasolnám, hogy legyen egy letisztult üzenete, amit át akar adni a közönségnek. Ha ez megvan, akkor lehet elkezdeni dolgozni az előadáson és felépíteni.”

Mire figyelsz a legjobban a prezentációk értékelése során?

„Prezentációkban mindig az önazonosságot és a hitelességet keresem. Utána a megvalósításra figyelek, hogyan közvetíti az üzenetet az előadó.”

Véleményed szerint mit rontanak el a legtöbben egy prezentáció során?

„Legtöbb előadó túlértékeli a diákat és túl sok figyelmet szentel nekik, azt hiszik, ez a lényeg. A hangsúly mindig az előadón van és rajta múlik a siker.”

Mi az az egyetlen dolog, ami önmagában ütőssé tesz egy prezentációt?

„Ha egyetlen dolgot mondhatok, akkor az előadón múlik minden. Ha ő jelen van, felkészült és tud kapcsolódni a közönséghez, akkor az üzenet is célba fog érni.”

Nagy Gizella

Mit javasolsz a Prezilimpiára jelentkezőknek?

„Tudatosítsák magukban, hogy az értékes tartalom alapvető, de az előadásmód is fontos.”

Mire figyelsz a legjobban a prezentációk értékelése során?

„Sok tényezőre. A teljesség igénye nélkül: Mi a prezentáció egy mondatban megfogalmazott üzenete? Milyen a felütés és a befejezés? Mit visz haza a hallgatóság? Megfelelő-e a felkészültség, háttértudás?”

Véleményed szerint mit rontanak el a legtöbben egy prezentáció során?

„Előfordul, hogy túl sok mindent akarnak egy limitált időkereten belül átadni, pedig a kevés néha több.”

Mi az az egyetlen dolog, ami önmagában ütőssé tesz egy prezentációt?

„Alapvető kritérium, hogy a beszédet a mindenkori jelenlévő hallgatóságra kell szabni. Hiába készít valaki egy nagyszerű prezentációt, ha azt a hallgatósága nem képes befogadni.”

Movik Gabriella

Mit javasolsz a Prezilimpiára jelentkezőknek?

„Olyan témával érdemes színpadra állni, amit igazán a szívügyüknek éreznek.”

Mire figyelsz a legjobban a prezentációk értékelése során?

„A hatásra. Milyen hatást, változást ér el az előadó a közönségben. Szerintem ez a legfontosabb.”

Véleményed szerint mit rontanak el a legtöbben egy prezentáció során?

„A kevesebb néha több. Azt gondolom, sokszor nagyon sok mindent, bonyolultan, szakszavakkal akarnak átadni, de ez nem szólhat róluk. Egy ilyen prezi a közönségnek szól, közérthető és befogadható kell legyen.”

Mi az az egyetlen dolog, ami önmagában ütőssé tesz egy prezentációt?

„Fontos, hogy legyen üzenete az előadásnak. Akkor emlékezetes egy beszéd, ha a közönség valamit másképpen csinál a hétköznapokban a meghallgatása után.”

Seres Erika

Van-e valami, amit szívesen kiemelnél a tavalyi mentorálási folyamatból? Ha igen, mi lenne az?

„Nagyon örültem, hogy a szegedi döntősöket kicsit jobban megismerhettem és különösen meglepett a külföldi hallgatók motiváltsága a felkészülés során. Szeretek velük dolgozni.”

Mit javasolsz a Prezilimpiára jelentkezőknek?

„Gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás! Nem szabad az utolsó pillanatra hagyni a felkészülést, és bátran próbáljanak tesztközönség előtt is, és kérjenek visszajelzést. S ami még fontosabb: legyenek jóban önmagukkal. ;)”

Mire figyelsz a legjobban a prezentációk értékelése során?

„Keresem a versenyzők lelkesedését, a szenvedélyt, ami meggyőz engem arról, hogy a témát a sajátjának érzi és élvezi azt, hogy beszélhet a saját gondolatairól, megoszthatja a saját nézőpontját. Azonnal kiszúrom, ha valaki bemagolja a szövegét és nem szívből jön.”

Véleményed szerint mit rontanak el a legtöbben egy prezentáció során?

„Túlságosan félnek hibázni. Egy jó prezentáció nem a tökéletességről szól, hanem arról, hogy van értéke, van üzenet és további gondolkodásra vagy cselekvésre bátorítja a közönséget. Ha mégis valami kézzel foghatót kell írjak, az az, ha olvasnak a kivetítőről, háttal a közönségnek.”

Mi az az egyetlen dolog, ami önmagában ütőssé tesz egy prezentációt?

„Szenvedély és kapcsolódás a közönséggel.”